FAQ - Veelgestelde vragen
Algemeen​
Brochures
Zoeken op de website
Boekingsproces
Betalingen
Annuleren/Wijzigen
Vooraf inchecken
Voorafgaand aan uw vakantie
Tijdens uw vakantie
Na uw vakantie
Uw eigen vakantiewoning verhuren
Algemeen
Wie is Interhome?​
Interhome is sinds 1965 de specialist in de verhuur van particuliere vakantiehuizen. Met circa 40.000 vakantiehuizen in 28 landen is Interhome Europa's grootste kwaliteitsaanbieder van vakantiehuizen en appartementen. Interhome is aangesloten bij de ANVR, AXA en het Calamiteitenfonds, die uw vakantie extra zekerheid bieden.
Waar vind ik de algemene voorwaarden voor mijn boeking bij Interhome?​
Klik hier voor de algemene voorwaarden.
Brochures
Hoe ontvang ik een persoonlijke digitale brochure?​
Zoek op onze website naar uw ideale vakantiehuis of appartement en voeg tot 20 accommodaties toe door op 'favorieten' onder de foto te klikken. Ga vervolgens naar ‘mijn favorieten’ en vul uw persoonlijke gegevens in om de brochure per e-mail te ontvangen.
Zoeken op de website
Hoe kan ik zien of een vakantiehuis beschikbaar is?​
Als u online zoekt op de reisdata van uw keuze worden alleen de beschikbare huizen in die periode getoond. Indien u zoekt zonder specifieke reisdata , dan kunt u gebruik maken van de kalender met beschikbaarheid die bij elke accommodatie staat vermeld. Die toont u de beschikbaarheid van de accommodatie. Voor accommodaties die ‘op aanvraag’ zijn kunt u een mail sturen naar info@interhome.nl of bellen met 070- 414 10 00.
Hoe kan ik de prijs van een vakantiehuis achterhalen?​
Als u online zoekt op de reisdata van uw keuze, dan vindt u de correcte prijs van het vakantiehuis terug in de zoekresultaten. U kunt ook naar de gedetailleerde pagina van de woning gaan en uw gewenste reisdata op de kalender aangeven om een kostenoverzicht te krijgen, inclusief alle details en beschikbare services.
Hoe kan ik de locatie van het vakantiehuis bekijken? ​
In de zoekresultaten kunt u klikken op het tabblad ‘kaart’ om te zien waar het vakantiehuis is gelegen. Op dit tabblad kunt u ook de route planner naar de locatie gebruiken.
Hoe kan ik huizen vinden waar huisdieren zijn toegestaan?​
U kunt een aantal criteria aangeven onder ‘overige criteria’ waaraan uw gewenste vakantiehuis moet voldoen. U vindt vakantiehuizen waar huisdieren zijn toegestaan door de categorie ‘huisdieren toegestaan’ te selecteren.
Hoe kan ik accommodaties vinden die voor een rolstoel toegankelijk zijn?​
U kunt een aantal criteria aangeven onder ‘overige criteria’ waaraan uw gewenste vakantiehuis moet voldoen. U vindt vakantiehuizen die toegankelijk zijn voor een rolstoel door de categorie ‘rolstoelvriendelijk’ te selecteren.
Boekingsproces
Hoe boek ik een vakantiehuis?​
U kunt uw vakantiehuis bij Interhome gemakkelijk boeken op een van de volgende manieren: direct via onze website, per e-mail of bellen met phone.
Is mijn online boeking veilig bij Interhome?​
Online boeken bij Interhome gebeurt veilig. Uw boeking wordt via een beveiligde verbinding verzonden. Daarnaast is Interhome aangesloten bij de ANVR, AXA en het Calimiteitenfonds. Mocht er iets gebeuren, dan kunt u aanspraak maken op de ANVR reisvoorwaarden of in het geval van een faillissement op de AXA.
Wat voor extra services bieden de vakantiehuizen?​
Elk vakantiehuis of appartement heeft zijn eigen extra diensten zoals kinderbedjes, kinderstoelen, buggy’s, etc. U vindt de beschikbare services op de pagina van de gekozen accommodatie zodra u uw gewenste reisdata heeft ingevoerd. De meeste van deze services kunnen direct in het boekingsproces worden bij geboekt.
Service ter plaatse. Interhome heeft meer dan 200 lokale service kantoren in de belangrijkste Europese vakantiebestemmingen. Onze medewerkers ter plaatse helpen u graag en adviseren u extra diensten en excursies ter plaatse.
Hoe ver van tevoren kan ik een vakantiehuis boeken?
U kunt ten alle tijden een vakantiehuis of appartement boeken. Indien u boekt binnen een week voor vertrek, dan kunt u profiteren van een last minute korting op een geselecteerd deel van ons aanbod. Boekt u liever verder van tevoren? Indien u minstens 9 maanden voor vertrek boekt, dan profiteert u van een vroegboekkorting op een geselecteerd deel van ons aanbod.
Kan ik ook voor een langer verblijf dan 4 weken boeken?​
Jazeker, het is mogelijk om een verblijf langer dan 4 weken te boeken. Neemt u contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.
Ik wil graag een vakantiehuis boeken dat ‘op aanvraag is’. Wat moet ik doen?​
Selecteer uw gewenste reisdata op de kalender van de accommodatie en klik op ‘op aanvraag’. Vul vervolgens het aanvraagformulier verder in. Dit formulier wordt verzonden naar onze reserveringsafdeling. Zij komen zo snel mogelijk bij u terug met een antwoord. Indien u er niet uitkomt, neemt u dan contact met ons op per mail op info@interhome.nl of door te bellen met 070- 414 10 00.
Wanneer wordt mijn boeking bevestigd?​
Na het afronden van uw boeking ontvangt u een bevestiging per mail met uw reserveringsnummer. Indien u geen bevestiging heeft ontvangen, neemt u dan contact met ons op.
Betalingen
Op welke manieren kan ik mijn boeking betalen?​
Er zijn 4 mogelijkheden om uw boeking te betalen:
1. Online via iDEAL
2. Per creditcard (VISA of Mastercard), dit kan tevens telefonisch op nummer 070-414 10 00
3. Overschrijving naar het rekeningnummer dat aangegeven is op uw factuur
4. PayPal
Voor boekingen die kort voor de vertrekdatum zijn gemaakt, worden als betaalmiddel alleen creditcard en PayPal geaccepteerd.
Moet ik een aanbetaling doen? Wanneer moet de restbetaling worden gedaan?​
Ja, de aanbetaling bedraagt 20% van de huursom. De aanbetaling dient u binnen 5 dagen na uw boeking te voldoen. De restbetaling betaalt u 28 dagen voor de aankomstdatum. Boekt u uw vakantiehuis of appartement minder dan 28 kalenderdagen voor uw aankomstdatum, dan dient de volledige huursom direct te worden voldaan.
Annuleringen/wijzigingen
Hoe annuleer ik mijn boeking?​
U kunt uw boeking online annuleren. In de boekingsbevestiging vindt u de relevante link om uw betaling te voldoen, uw boeking te beheren en te annuleren.
Restitutie van tegoed bij annulering?​
Tegoeden als gevolg van een annulering worden op dezelfde wijze terugbetaald als de betaling die aan ons is gedaan. Indien dit niet mogelijk is, zullen wij na 5 werkdagen per e-mail contact met u opnemen en u vragen om uw bankgegevens te verstrekken.
Wat zijn de annuleringskosten?​
In het algemeen (op 1/11/2024) bedraagt de vergoeding:
10% van de reissom tot 60 dagen voor aanvang van de reis,
50% van de reissom vanaf 59 dagen tot 29 dagen voor aanvang van de reis,
80% van de reissom vanaf 28 dagen tot 2 dagen voor aanvang van de reis.
De totale reissom is verschuldigd als de annulering later dan 2 dagen voor aanvang van de reis wordt gemeld of als u de reis niet maakt.
Bieden jullie een annuleringsverzekering en hoe is dit geregeld?​
Bij iedere boeking bieden wij gratis annuleringsverzekering aan. Belangrijk: deze annuleringsverzekering heeft een eigen risico van 20%. Eventuele afhandeling wordt behandeld door ERV. Adres: Europäische Reiseversicherungs AG, Schadendienst Postfach, CH-4002 Basel.
Kan ik mijn boeking wijzigen?​
U kunt uw boeking online wijzigen. In de boekingsbevestiging vindt u de relevante link om uw betaling te voldoen, uw boeking te beheren en te annuleren.
Vooraf inchecken
Waar is vooraf inchecken voor nodig?​
Het vooraf inchecken bij Interhome is te vergelijken zoals dat ook bij vliegtuigmaatschappijen gaat – het maakt het voor u gemakkelijker. De benodigde gegevens kunt u vooraf doorgeven en zo wordt uw aankomst procedure sneller en gemakkelijker. Extra services kunnen ook veilig geboekt worden.
Is het veilig om vooraf in te checken?​
Jazeker, vooraf inchecken is absoluut veilig.
1. Het is alleen mogelijk om vooraf in te checken als u een directe link hebt ontvangen.
2. Inchecken gebeurt op een beveiligde webpagina.
3. Creditcardgegevens worden ingevoerd in een beveiligd gedeelte van Computop (marktleider in de betalingswereld). We bewaren geen creditcardgegevens, alleen een veilige alias.
4. Persoonlijke gegevens worden veilig bewaard en worden niet gebruikt voor marketingdoeleinden.
Waarom moet ik mijn creditcardgegevens opnieuw invoeren?​
De betaling van uw reservering en de betaling van de extra kosten ter plaatse zijn twee verschillende transacties. Het is te vergelijken met een boeking in een hotel dat u vooraf betaalt en ter plaatse nog betaalt voor extra kosten zoals de minibar met uw creditcard.
Voorafgaand aan uw vakantie
Wanneer ontvang ik mijn reisdocumenten?​
U ontvangt uw reisdocumenten ongeveer 28 dagen voor vertrek, nadat u het totale factuurbedrag heeft betaald. Bij het boeken van een Last Minute ontvangt u de reisdocumenten direct na de volledige betaling van de reissom.
Beschikt het vakantiehuis over bed- en badlinnen?​
Meestal zijn er bij het vakantiehuis dekens of dekbedden en kussens voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden) beschikbaar. In sommige gevallen zijn bed- en badlinnen inbegrepen in de prijs. Dit kunt u het best op voorhand nakijken bij de "aanvullende diensten" die vermeld zijn bij het vakantiehuis.
Hoe bereik ik de sleutelhouder ter plaatse?​
Op uw reisdocumenten, die u 28 dagen voor aankomst ontvangt, kunt u de contactgegevens vinden van de contactpersoon op uw vakantiebestemming.
Wat neem ik mee op mijn Interhome vakantie?​
U gaat na bij bevoegde instanties welke reisdocumenten noodzakelijk zijn. U ontvangt bij uw voucher van ons ook een aantal suggesties die handig kunnen zijn voor uw Interhome vakantie.
Ik neem mijn huisdier mee, waar moet ik rekening mee houden?​
Het is verplicht om een paspoort voor uw hond of kat mee te nemen bij reizen in Europa. Dit paspoort dient als bewijs van inenting tegen hondsdolheid. Daarnaast dient u uw huisdier te voorzien van identificatie, bijvoorbeeld een onderhuidse chip. Zowel de identificatie als het paspoort kunt u bij uw dierenarts aanvragen. Er gelden afwijkende eisen wanneer u uw huisdier meeneemt naar het Verenigd Koninkrijk. Hier dient u onder andere een bloedtest bij uw huisdier af te laten nemen. Informeer dit ruim voor vertrek bij uw dierenarts.
Tijdens uw vakantie
Wat zijn de aankomst- en vertrektijden voor een vakantiewoning?​
U kunt de sleutel ophalen bij de sleutelhouder tussen 16.00 uur en 19.00 uur op de dag van aankomst, tenzij anders vermeld in uw reisdocumenten. Neemt u contact op met de sleutelhouder indien u toch op een ander tijdstip aankomt. Op de dag van vertrek dient u de woning om 10.00 uur te verlaten, tenzij anders vermeld in uw reisdocumenten.
Waar kan ik de sleutels van mijn vakantiewoning ophalen?​
Op uw reisdocumenten vindt u alle informatie en de contactgegevens van de sleutelhouder en uw contactpersoon ter plaatse.
Moet ik een borgsom betalen?​
De sleutelhouder heeft het recht om een borgsom te verlangen. De hoogte van de borgsom vindt u bij de beschrijving van het vakantiehuis of het appartement en op uw boekingsbevestiging.
Hoe betaal ik de borgsom?​
De borgsom kan worden voldaan door middel van een creditcard of contante betaling. Het is noodzakelijk om de borgsom te betalen anders kan u de sleutel worden geweigerd. Houd er rekening mee dat er op sommige bestemmingen één betaalwijze mogelijk is. Dit is meestal een contante betaling van de borgsom.
Wat gebeurt er met mijn borgsom?​
De borgsom wordt, na aftrek van eventuele extra kosten die u ter plaatse heeft gemaakt, teruggestort op uw bank- of girorekening. Dit gebeurt gemiddeld binnen twee weken. Het is ook mogelijk dat u het bedrag contant ontvangt van de sleutelhouder. Bij het laten terugstorten van de borg op uw bank- of girorekening, dient u altijd uw IBAN- en BIC-code achter te laten bij uw sleutelhouder.
Betaal ik toeristenbelasting?​
In het kostenoverzicht op de website wordt op voorhand aangegeven hoeveel de toeristenbelasting bedraagt en of deze in de huurprijs in inbegrepen.
Waar kan ik ter plaatse een klacht melden?​
Eventuele klachten tijdens uw verblijf meldt u zo snel mogelijk, op een gepaste en bewijskrachtige manier aan de sleutelhouder, zodat hij/zij naar een passende oplossing kan zoeken. Daarnaast dient u de klacht binnen 3 dagen na aankomst aan uw boekingskantoor gemeld te hebben. Ons callcenter is 24 uur per dag, 7 dagen per week te bereiken op het nummer +31 (0)70-414 10 00 voor het melden van eventuele problemen of klachten.
Moet ik de accommodatie zelf schoonmaken?​
De basis schoonmaak gebeurt telkens door u als klant, onafhankelijk van de eindschoonmaak door de verhuurder. Tot de basis schoonmaak behoren de reiniging van het keukenblok e.d., het spoelen en opbergen van het vaatwerk, het verwijderen van resterende levensmiddelen en al het afval, het afhalen van beddengoed en het vegen of stofzuigen van alle kamers, zodat het gehuurde goed bezemschoon overhandigd kan worden.
Na uw vakantie
Waar meld ik een klacht bij thuiskomst?​
Indien uw klacht ter plaatse niet opgelost kon worden, dient u uiterlijk twee maanden na het verlaten van de accommodatie schriftelijk of per e-mail via info@interhome.nl een klacht in te dienen.
J.C. van Markenlaan 3
NL-2285 VL Rijswijk
E-mail: info@interhome.nl
Bekijk ook onze voorwaarden.
Hoe kan ik een beoordeling geven?​
Na thuiskomst ontvangt u van ons een e-mail met een link naar een beoordelingsformulier. Alle beoordelingen door klanten worden behandeld en vrij gegeven door Interhome.
Uw eigen vakantiewoning verhuren
Hoe kan ik mijn eigen vakantiewoning verhuren met Interhome?​
Wilt u succesvol starten met het verhuren van uw vakantiewoning of vakantieappartement bij Interhome en de twee merken Interchalet (in Duitsland) en Interhome (in Europa)? Laat u gratis en vrijblijvend adviseren. Wij laten u graag uw individuele verhuurpotentieel zien en bepalen samen met u de juiste aanpak.
Meer informatie vindt u hier.
Welke diensten worden er aan huiseigenaren aangeboden?​
Onze diensten voor huiseigenaren zijn afgestemd op uw wensen. Profiteer van ruim 55 jaar Interhome Gorup-ervaring in de professionele verhuur van vakantiewoningen en appartementen. Afhankelijk van de bestemming variëren onze diensten van het overnemen van de marketing en het gehele boekingsproces, inclusief klantencommunicatie, sleutelbeheer en kwaliteitscontrole, tot een allround zorgeloos pakket inclusief schoonmaak, linnenwissel, tuin- en zwembadcontroles en andere diensten met betrekking tot uw vakantieverblijf.
Meer informatie vindt u hier.